پتیلن صنعت

تولید و فروش لوله و اتصالات پلی اتیلن

پتیلن صنعت

تولید و فروش لوله و اتصالات پلی اتیلن

پتیلن صنعت

پتیلن صنعت تولید کننده انواع لوله و اتصالات پلی اتیلن در سایز های گوناگون 16 تا 2000 میلیمتر و در فشار های کاری 2 تا 40 بار می باشد ، پتیلن صنعت امادگی همکاری با سازمان ها و اشخاص را دارا ماست . هدف این وبلاگ اشنایی با صنعت لوله و اتصالات جهت مسارف آبیاری، آبرسانی،گازرسانی و...

طبقه بندی موضوعی

مقاومت لوله پلی اتیلن در برابر خوردگی و پوسیدگی :

خوردگی و پوسیده شدن با عث شده هزینه های بسیاری در سیستم هایی که از لوله های فلزی استفاده می کنند ایجاد شود که از جمه این ها می توان به رسوب گذاری و کاهش فشار آب و یا حتی گرفتگی لوله و کاهش ضریب بهداشتی بودن آب شرب در مصارف خانگی منجر گردد. پوسیدگی و خورده شدن لوله فلزی ممکن است از داخل و یا از خارج رخ بدهد که این امر ممکن است بر عملکرد هیدرو لیکی آن تاثیر بگذارد . در اروپا و ایالات متحده و همجنین در کشور عزیزمان ایران انتقال آب از طریق لوله ها فلزیمنسوخ شده اندو در اکثر پروژه ها از لوله پلی اتیلن استفاده می شود ، برخلاف محصولات دیگر سنتی، لوله پلی اتیلن از جنس HDPE  زنگ خوردگی ندارد و به رشد بیولوژیکی مقاوم استو این بدین معنا می باشد که لوله های پلی اتیلن قابلیت خدمت رسانی در مدت مدیدی را داراست و این موجب کارامد شدن هزینه های مالی و و جلو گیری از اصراف منابع می گردد. 

لوله پلی اتیلن که از جنس پلی اتیلن  HDPE  تولید می گردد دارای انعطاف پذیری فوق العاده ای است نسبت به لوله های فلزی سنتی و در برابر خمیدگی مقاوم می باشند ، لوله ای پلی اتیلن برای زمانی که تحت فاشر می باشد با توجه به کارایی لوله پلی اتیلن متفاوت استف به طور مثال در لوله هایی که فشار آب در لوله زیاد نیست از جله فاضلاب های شهر ی و یا منازل و یا جول های آب می توان از لوله های پلی اتیلن با فشار کاری 4 یا 6 بار استفاده نمود و یا در صورت و جود پمپ و یا وجود فشار زیاد و در لوله ای پلی اتیلن انتقال گاز که فشار کار بسیار بالا می باشد و ممکن است لوله در اثر فشار پارهه و یا ترکیده شود از لوله ای پلی اتیلن با بار 10 - 16 و 21 استفاده می شود .لوله های پلی اتیلن روز به روز با تاثیر پذیری از پیشرفت علم شیمی دیواره های نازک تری را به خود می بیند . لوله پلی ایتلن محصولی است ایمن، و با دوام برای زیر ساخت ها ساختمان و عمر مفید لوله پلی اتیلن بر حسب برنامه کاربردی و طراحی و نصب بین 60 تا 100 سال تخمین زده می شود .

در مطالعاتی که صورت گرفتهاست در شهرداری های آمریکا که در 43 ایالات به دیلیل نشت مفاصل 16 درصد از آب را از دست داده اند ، که در برخی ایالت های آمریکا به میزان 50 درصد نیز گزارش شده است ، لوله های فلزی با اتصالات که به مرور زمان زنگ می زنند تمامی فاکتور های نشت را داشته اند و نشت آب را نیز تایید کرده اند که در صورت ادامه این روند منابع گرانبها ی ما که در عصر حاظر کشور با بحران کمبود آب است از بین می برند. لوله های پلی اتیلن HDPE  را می توان از طریق اتصالات پلی اتیلن پیچی و یا از طریق همجوشی لب به لب لوله های پلی اتیلن می توان لوله ها را وصل نمود .

بررسی مصارف متنوع و گسترده انواع لوله های پلی اتلین مستلزم شناسا ئی کلی آنها نسبت به ویژگیها ، مشخصات فنی و مواد تشکیل دهنده خواهد بود که در این راستا ، شناسائی استانداردهای ملی و جهانی از اهمیت خاصی بر خوردار میباشد . تعیین جایگاه محصولات مذکور در میان سایر انواع لوله های موجود (کالاهای رقیب ) نیز میتواند درزمبنه تحقق هر طرحی اهمیت داشته باشد که لازم است در بررسی های اولیه مربوط به آن موردتوجه قرار گیرد . انجام مطالعات بازار و بررسی ماهیت محصول از جهت مصارف داخلی و پتانسیل صادراتی نیز میتواند راهگشای مطمئنی برای انجام مطالعات دقیق تر و در نهایت احداث چنین واحدهایی باشد که به دلیل مستقل بودن طرح از زمان و مکان معین ، تنها ملاحظات کلی مربوط به آنها مد نظر خواهد بود. 3 - ویژگیها و مشخصات فنی محصول : لوله های پلاستیکی (پلی اتلین ) به عنوان یک محصول با خصوصیات شناخته شده ، قابل پیش بینی و شکل ظاهری قابل تجدید از زمینه های مصرفی رو به رشدی برخوردار می باشند . این محصولات از نقطه نظر مشخصات فیزیکی و کاربرد دارای انواع بسیار متنوع و متفاوتی بوده که برای هر کدام از این انواع ، استاندارد های خاصی نیز تدوین گردیده است . مباحث ارائه شده در ذیل خلاصه ای از این تقسیم بندی را ارائه می نماید. 4 تقسیم بندی انجام شده برای این محصولات عمدتا بر مبنای خصوصیات فیزیکی وطبقه بندی انواع لوله های پلی اتیلن : کاربرد آنها می باشد که در ذیل مورد بررسی قرار گرفته است. الف) طبقه بندی محصول بر اساس مشخصات فیزیکی : از جمله خصوصیات اصلی لوله های پلی اتیلن می توان به ضربه پذیری ، سختی کم ( که اجازه پیچش با قطر کم را می دهد ) ، ذوب حرارتی ، مقاومت در مقابل خوردگی و سایش و سهولت دسترسی به قطرهای بالاتر و سهولت حمل و نقل اشاره نمود که هر یک از این موارد می توانند موجب بهبود شرایط پذیرش یک محصول گردند. عمده ترین وجه تمایز لوله های پلی اتیلنی عرضه شده به بازار را می نوان در اختلاف دانسته های آنها دانست . • پلی اتیلن سبک با وزن مخصوصی در حدود 925/0 – 91/0 گرم بر سانتیمتر مکعب از انعطاف پذیری و سهولت حمل و نقل بالایی برخوردار می باشد. • پلی اتلین متوسط با وزن مخصوصی در حدود 946/0 -94/0 گرم بر سانتیمتر مکعب از انعطاف پذیری کمتری نسبت به نوع سبک برخوردار می باشد.

 منبع : سایت پتیلن صنعت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی