پتیلن صنعت

تولید و فروش لوله و اتصالات پلی اتیلن

پتیلن صنعت

تولید و فروش لوله و اتصالات پلی اتیلن

پتیلن صنعت

پتیلن صنعت تولید کننده انواع لوله و اتصالات پلی اتیلن در سایز های گوناگون 16 تا 2000 میلیمتر و در فشار های کاری 2 تا 40 بار می باشد ، پتیلن صنعت امادگی همکاری با سازمان ها و اشخاص را دارا ماست . هدف این وبلاگ اشنایی با صنعت لوله و اتصالات جهت مسارف آبیاری، آبرسانی،گازرسانی و...

طبقه بندی موضوعی

لوله و اتصالات پلی اتیلن

شنبه, ۷ مهر ۱۳۹۷، ۱۱:۱۷ ق.ظ

لوله پلی اتیلن، از جمله پر کاربردترین مصالح مورد استفاده در امر لوله کشی آب رسانی، گازرسانی، فاضلابی، آبیاری و ... است. این لوله به علت مقاوم بودن در برابر خوردگی و فشار در سالیان متمادی، جزو محبوبترین مصالح مورد استفاده در امر لوله کشی شده است.لوله پلی اتیلن آبیاری

 لوله پلی اتیلن، از انواع و مواد مختلفی ساخته و مورد استفاده قرار می گیرد. این لوله بسیار مورد استفاده بوده و در برابر خوردگی بسیار مقاومتر از فلزات جواب می دهد. لوله پلی اتیلن با استفاده از مواد درجه یک پتروشیمی از اجناس PE100 و PE80 استفاده می شود. این مواد در بسیاری از مواد پتروشیمی مورد استفاده قرار می گیرد. مواد PE100 به مراتب مقاومتر از مواد PE80 هستند که این خود باعث می شود که در استاندارد های مختلف وزن کمتری از مواد را برای ساخت مقدار طولی مشابه لوله با مواد PE80 استفاده کرد. بنابراین خرید این لوله برای استافده در مصالح مختلف بسیار به صرفه تر از دیگر مصالح خواهد بود.

سیستم های لوله کشی پلی اتیلن

لوله پلی اتیلن، کشی قرن بیست و یکم

لوله کشی با استفاده از لوله های پلی اتیلن راه حلی اقتصادی برای رنج وسعی از لوله کشی هاست که در صنایع معدن، کشاورزی، صنعتی، کانال کشی و دریایی کاربرد دارد. این لوله های برای حالات مختلف از قبیل روی زمین، زیر زمین، شناور، زیردریا، دفنی و دیگر استفاده ها تست و به کار گرفته شده اند.

پلی اتیلن با چگالی بالا (HDPE, High Density Poly Ethylene) میتواند آب فاضلاب، آب گل آلود، دوغ آب های شیمیایی، پسماندهای خطرناک و گازهای فشار بالا را انتقال دهد. لوله پلی اتیلن در مقایسه با دیگر لوله های کمترین هزینه را برای انتقال و توسعه گاز داراست که یکی از بهترین نقاط قوت این نوع لوله است.

پلی اتیلن ماده ای قوی، بسیار خشک و انعطاف پذیر است. اگر شما به دنبال استفاده های طولانی، خدمات، نصب بدون مشکل، مقاومت نسبت به مواد شیمایی و یا بسیاری از مسایل دیگر دارید، پلی اتیلن با چگالی بالا تمام نیازهای شما را برطرف می کند.

 

 کاهش هزینه های نصب

  • قابلیت انتخاب مواد در خطوط لوله، رودخانه ها، لوله های خاکی و دیگر مکان ها

  • استفاده از فیتینگ های کمتر به دلیل انعطاف پذیری لوله و قابلیت  خم شدن بین 20 تا 25 مرتبه بیشتر از قطر لوله در خارج از آن

  • تجهیزات سبک تر مورد نیاز برای مدیریت و نصب نسبت به لوله های فلزی

  • عدم نیاز به مهارسازی به این دلیل که در قسمت جوش ها مهار کاملا انجام می شود.

  • اجناس سبک تر و طول بیشتر این اجازه را می دهد که در کار و تجهیزات صرفه جویی بیشتری شود.

 

ویژگی های مورد توجه لوله پلی اتیلن (HDPE Pipe)

عدم چکه

پلی اتیلن به صورت معمول با استفاده از نفوذ گرمایی متصل می گردد. جوش لب به لب، اتصالا رینگ و فلنج و جوش الکتروفیوژن اتصالی را ایجاد می کند که به اندازه جنس خود لوله کاملا مقاوم است این روش منحصر به فرد لوله های پلی اتیلن کاهش هزینه های قابل توجه را نسبت به دیگر مواد ایجاد می کند.

 

مشخصه های جریان فوق العاده

به دلیل اینکه لوله پلی اتیلن سطح صاف تری نسبت به لوله فلزی، لوله چنی و فلز داکتیل یا بتن دارد، مقدار کمی از لوله گلی اتیلن می تواند حجم برابری از جریان را در فشارهای یکسان انتقال دهد. لوله پلی اتیلن دارای نیروی درگ کمتر و تمایل کمتر برای اینجاد جریان آشفته در جریان های بالاست. مقاومت شیمیایی فوق العاده آن و سطح غیر چسبنده آن با یکدیگر باعث حذف تغییر اندازه و ایجاد حفره در لوله می شود و ویژگی های هیدرولیک فوق العاده ای را دربرای لوله در طول عمرش ایجاد می کند.

خوردگی، سایش و مقاومت شیمیایی

کارایی لوله کشی پلی اتیلن در معدن، لایروبی و کاربردهای مشابه اثبات می کند که لوله پلی اتیلن برای انتقال رنج متنوعی از دوغ آب ها به دلیل مقاومت در برابر سایش مناسب است. لوله پلی اتیلن دارای مقاومت بسیار زیادی در برابر خوردگی است و عملا هیچ اثر خوردگی در آن و جو دندارد. لوله پلی اتیلن نیازمند نگهداری هزینه بر نیست و نیازی به حفاظت کاتدی ندارد. لوله پلی اتیلن در کل مقاومت بهتری را در برابر اسید ها، بازها و نمک ها نسبت به خیلی از لوله های دیگر نشان می دهد. به علاوه اینکه لوله پلی اتیلن در برابر باکتری، قارچ ها و خشن ترین خاک ها متاثر نیست. لوله پلی اتیلن هم چنین مقاومت بالایی در برابر مواد ارگانیک دارد. مانند حلال ها و سوخت ها.

پلی اتیلن برای صرفه جویی در هزینه و زمان

  • از ویژگی های اصلی لوله های پلی اتیلن می توان این موارد را نام برد.
  • مقاومت در برابر خوردگی، لوله پلی اتیلن خورده یا پوسیده نمی شود
  • چکه نکردن: جوشکاری حرارتی لوله های پلی اتیلن منطقه ای یک دست و سیستمی پایدار را ایجاد می کند که این منطقه را از خود لوله قوی تو می کند.
  • هزینه نگهداری و تعمیر بهینه: لوله پلی اتیلن باد نمی کند و مقاومت بالایی در برابر ست آپ های بیولوژیکی دراد.
  • مشخصه های ضربه قوچ: لوله پیل اتیلن ضربات آب را دفع می کند و طوری طراحی شده است که در برابر اتفاقات مختلف پایدار باشد.
  • بدون هیچ نفوذ درونی یا بیرونی، اتلاف آب در تصفیه خانه ها کاهش می یابد و هزینه های محاسبه شده در کل کاهش می یابد.

سبک و انعطاف پذیری

پلی اتیلن هم به صورت شاخه ای و هم به صورت کلاف تولید می شود. لوله پلی ایتلن از موادی ساخته می شود که چگالی آن نسبت به فولاد کمتر ای یک هشتم است، به همین دلیل لوله پلی اتیلن سبک است و برای بلندکردن آن نیازمند تجهیزات حمل و جابجایی بزرگ نیست. لوله پلی اتیلن نیاز به فیت کردن را کاهش می دهد و در جابجایی خاک ها فوق العاده است و در مناطق زلزله خیز کارایی خوبی دارد. HDPE در مقابل یخ زدگی و هوای سرد مقاوم است و در صورت یخ زدگی بدون نیز به فیتینگ های اضافی خم می شود. از آنجایی که لوله پلی اتیلن یک ماده شکننده نیست، می تواند با خم شدگی در زمین نصب شود و بدون نیاز به جوشکاری و کوپلین طول پیوسته ای را ایجاد کند.

شکل پذیری و سختی 

لوله پلی اتیلن و اتصالات آن ذاتا سخت، ارتجاعی و مقاوم هستند و در بارهای سنگین، لرزش، و از فشار های موج مانند ضربه قوچ و چکش آبی آسیب نمی بینند. حتی در هوای سرد، لوله پلی اتیلن در برابر خم شدن و جابجایی متحمل است.

تولید شده تحت استانداردهای AWWA، NSF، ASTM، AGA، EPA، DNR،DOT،API،FM،CSA  و دیگر استانداردهای ملی و بین المللی موجود.

لوله پلی اتیلن تحت استانداردها و مجامع ذکر شده مورد تایید است.

در دسترس بودن سایزهای 20mm تا سایز 2000mm

لوله پلی اتیلن در رنج وسیعی از سیازهای مختلف و با ضخامت های مختلف با فلنج ها، زانویی ها، سه راهی ها، و شیر ها موجود است که راه حل کاملی را برای سیستم ایجاد م یکند. لوله پلی اتیلن در همان سایزهای لوله فلزی (IPS)، اندازه لوله های داکتیل (DIPS) و دیگر سایزهای متریک در دسترس است. 

استاندارد رنگ APWA با توجه به کاربرد.

لوله پلی اتیلن در کدهای رنگی با توجه به مکان مورد استفاده و بر اساس استاندارد American Public Works Association موجود است.(APWA)

پلی اتیلن برای صرفه جویی در هزینه و زمان

  • از ویژگی های اصلی لوله های پلی اتیلن می توان این موارد را نام برد.
  • مقاومت در برابر خوردگی، لوله پلی اتیلن خورده یا پوسیده نمی شود
  • چکه نکردن: جوشکاری حرارتی لوله های پلی اتیلن منطقه ای یک دست و سیستمی پایدار را ایجاد می کند که این منطقه را از خود لوله قوی تو می کند.
  • هزینه نگهداری و تعمیر بهینه: لوله پلی اتیلن باد نمی کند و مقاومت بالایی در برابر ست آپ های بیولوژیکی دراد.
  • مشخصه های ضربه قوچ: لوله پیل اتیلن ضربات آب را دفع می کند و طوری طراحی شده است که در برابر اتفاقات مختلف پایدار باشد.
  • بدون هیچ نفوذ درونی یا بیرونی، اتلاف آب در تصفیه خانه ها کاهش می یابد و هزینه های محاسبه شده در کل کاهش می یابد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی